Branding prin Packaging

Drumul de la a ne place la a fi potrivit

  • Introducere

Ce faci atunci, când simți că e nevoie să schimbi imaginea brandului tău, dar ai impresia că contextul te constrânge că ar fi mai bine totuși să n-o faci? Nu, soluția nu este s-o lași baltă. Una dintre soluțiile e să redefinești procedeele de lucru. Una dintre aceste procedee poate să se refere la modul în care îți prezinți produsele. 

  • Clientul: Cosmetic Plant

Ce o să afli?

Cum poți transforma packagingul într-o suprafață care să comunice pe de o parte ceea ce vrei tu iar pe de altă parte ceea ce vrea cumpărătorul să citească?

De ce să te ferești când începi rebranding prin packaging?

Servicii oferite

Design de ambalaj, packaging

Ce a primit clientul?

Un procedeu nou de lucru privind dezvoltarea ambalajelor și prin acesta și un shift de poziționare și percepție prin packaging.

  • Client Info
  • Cine:

    Cosmetic Plant

  • Industria:

    Beauty

  • Mărime companie:

    11m RON cifra de afaceri, 35 angajați

  • Locație:

    Cluj, România - cu export internațional

  • Client Vizualitas design studio:

    2006

Dacă ai dubii în ce stadiu ești cu brandul sau nu știi dacă ai ajuns la varianta optimă de identitate sau packaging, solicită o evaluare gratuită.

  • Background project

Colaborarea cu Cosmetic Plant a început dinaintea înființării Vizualitas Studio, încă din 2006. Obiectivele firești ale solicitării de atunci privind crearea noilor ambalaje erau creșterea vânzărilor, creșterea cotei de piață și poziționarea de la o marcă locală upper-low la un brand medium/upper-medium recunoscut pe plan național, și, de ce nu, pe plan internațional. Demararea redefinirii vizuale ale ambalajelor a fost precedat de o analiză de brand, care a arătat atât punctele forte cât și punctele slabe ale brandului. Oportunitățile erau imense. Realitatea însă ne ținea în frâu. Diferența de la prezentarea existentă a brandului și modul de prezentare a liderilor de pe piața de beauty era de la cer la pământ. Deși am visat mare, realitatea ne-a dictat un alt ritm: piața, cumpărătorii actuali, concurența precum și percepția din anii 2000 a produselor cosmetice și în general a produselor românești nu era una favorabilă. Pe de o parte, fiind un produs românesc, din cauza percepției nefavorabile a acestora nu prea puteam să ne aventurăm înspre un look internațional consacrat, pe de altă parte una dintre cele mai importante resurse ale companiei erau clientele actuale: era firesc, că acest subiect de schimbare a packagingului trebuia tratat cu o precauție extrem de mare.

Obiective

Drive-ul principal anterior colaborării noastre era: ne place sau nu ne place rezultatul creat. Această raportare subiectivă la procesul de creție a îngreunat foarte mult lucrul și a rezultat vizualuri greu de interpretat pentru cumpărători. Și originalitatea greșit înțeleasă a rezultat o gamă inconsecventă.

Natura: o strategie imbatabilă

Indiferent de context natura reprezintă o bază supersolidă. Acesta era cea mai importantă definiție a brandului Cosmetic Plant. De aici era la numai o aruncătură de băț să dezvoltăm principalul vizual al ambalajelor CP, care a început, și a dus la succes repoziționarea brandului. Lăsăm protagonistul natural, ingredientul activ să vorbească de la sine: o gălbenea, un mușețel, o salvie, un castravete. Prima linie de design de succes era pe șine. 

Cosmetic Plant, Marigold

Primele ambalaje create pe baza noii strategii: ingredientul principal primeză.

Provocarea

Timp de trei-patru ani dezvoltarea și lansarea noilor produse a mers șnur din punct de vedere al ambalajelor. Formula era simplă: ingredient activ din extract de plante, denumire produs, efecte benefice și un logo cu o culoare și o poziție clar stabilită.

Primul semn de întrebare ne-am pus atunci când compania a ajuns să dezvolte produse mult solicitate pe piață, cum ar fi produse cu coenzima Q10. Cum reprezentăm o enzimă, care se regăsește de altfel în mod natural organimsul uman și este vital în buna funcționarea a lui, însă nu poate fi legat de vreo plantă ci de o formulă chimică neinteligibil de oamenii de rând.

Asocierea cu ceai verde pe de o parte ne-a ușurat, pe de altă parte ne-a și îngreunat munca. Asocierea cu ceai verde a ajuns să poziționeze, în rând cu portofoliul existent de produse CP, și ne-a oferit un cadru vizual în care am putut să ne desfășurăm.

Întrebarea a ajuns să fiea: care este protagonistul etichetei? Regula stabilită de noi anterior zicea că ar trebui să fie planta, însă piața avea un alt punct de vedere: astfel am ajuns să depășim regulile stabilite în comunicarea brandului. Ceaiul verde a ajuns să joace un rol important în acest ambalaj, însă a devenit secundar față de Q10.

Am ajuns la o identificare destul de ridicată, prezentarea produselor a ajuns să fie consecventă și recongoscibilă. Atât de consecventă, încât riscam să ajungem la cealaltă extremă: regulile impuse pentru consecvență și recognoscibilitate deveneau extrem de strâmte în a diferenția îndestul produsele din punct de vedere al destinației, și nu numai din punct de vedere al ingredientului activ. Astfel, după ce am explorat la maxim posibilitățile oferite de acest set de reguli, a trebuit să găsim o cale să rămânem în limita recognoscibilității, însă să aducem suflu proaspăt brandului.

Produsele cu cătină.

Produsele cu argan. A fost primele vizualuri în care, după o perioadă foarte lungă, am renunțat la una dintre regulile clare, stabilite în procesul de rebranding: pentru a putea beneficia avantajele unei poze sugestive, logoului a ajuns din centrul ambalajului pe laterală, astfel compoziția centrată a fost preluată de o compozție aranjată pe stânga. 

Beneficiile colaborării, pentru Vizualitas:

Experiența redefinirii unui business prin reîntoarcerea la baze și depășirea preconcepțiilor legate de consultanță ca un factor inutil în colaborarea pentru un brief fix. 

Produse de îngrijirea corpului.. Cu deschiderile făcute și relaxarea regulilor stricte de compoziție și dezvoltare de packaging, am ajuns ca să putem dezvolta vizualuri pe o paletă mult mai largă fără să riscăm să pierdem recognoscibilitatea brandului, chiar mai mult, cu fiecare ambalaj nou să creem o plusvaloare asociată brandului.

Produsele cu minerale de la Marea Moartă. O familie de produse în care a trebuit să ilustrăm natura fără plante, în așa fel, încât produsele să sugereze pe cât se poate puternic naturalețea.

Abordarea:

Am considerat necesare cele trei întâlniri și discuții poate anticipând că cerințele ascunse sau nevocalizate sunt de fapt piatra de temelie a ceea ce clientul are nevoie. 

Am refăcut drumul pe care Tehnologistic îl avea, clienții pe care îi dorea și piața pe care se lupta. 

 

Am început de la CE și am ajuns la De Ce, atât de important și în prezent, dacă ne gândim doar la faptul că această poziție în jurul motivației unui brand este descrisă în zeci de cărți și viziuni ale unor voci precum Simon Sinek, care efectiv îndeamnă la ”Începe cu De ce”. 

Poziționare brand/Profil consumator:

Companii producătoare de ansambluri și subansabluri ce necesită design de produs și producție în serie de piese tehnice. 

Produsele revoluționare cu Vitamina C Tetra

  • Concluzii

Schimbarea, lărgirea și poziționarea întregului portofoliu la un nivelul dorit a durat peste 10 ani. În tot acest timp noi împreună cu clientul eram constrânși să ne reînnoim și să ieșim din zona de confort, și să explorăm atât vizual cât și mental zonele neexplorate în ale packagingului.

E pentru tine dacă:

Ai un portofoliu de produse și dorești să te repoziționezi pe piață. Nu e ușor, și nu merge rapid. Însă vestea bună e, că cu un nivel de consecvență ridicat, se poate face șnur. 

  • Cine e Vizualitas Studio: 

20+ ani experiență în domeniu
graphic design în Cluj-Napoca

2 specialiști

20+ clienți în
5+ ani de activitate 

Clienți din domeniul:

Beauty, interior design, home&deco, art

Puncte forte

Capacitatea de a recunoaște dacă primează strategia sau implementarea. Construcția unui brand începe cu implementarea.

Servicii:

Branding strategic, comunicare vizuală, graphic design, consultanță în branding.
Dar cel mai important: implementare.

Întreabă-ne despre viitorul proiectului tău!