Cum să salvezi o identitate în 15 minute

Studiu de caz Krausz Premium Handmade Chocolate

  • Introducere

Calitatea, cantitatea și identitatea sunt pentru designeri cele trei piese care nu trebuie să lipsească nici ochiului și nici produselor de design pe care le concep. Pentru un brand, tot trei sunt și beneficiile unui packaging și a unei etichete eficiente: formarea identității, comunicarea cu potențialii clienți și prețul comunicării.

Cele 3 axe pe care lucrează atât designerul cât și produsul final, cu rezultate în vânzări și brand recognition, trebuie menținute cât mai simple, curate și eficiente.

Când un potențial client privește produsul, știe doar atât: cum arată și unde se încadrează față de produse similare. Componentele de pachet și etichetă aduc valoare2 nu doar numelui, ci efectivă valoare de piață ce se reflectă în valoarea percepută de client și prețul pe care este dispus să îl plătească.

Ca un produs să iasă în evidență, mai ales dacă lista de competitori e mare, un packaging și o etichetă realizate corect, coerent și mai ales economic aduc brandului rezistența de care are nevoie pe piață. Pentru ca timpul să îi ajute să se evidențieze și prin calitatea efectivă a produsului.

Alături de Krausz, handmade premium chocolate, am explorat ideea că ”scump” ca percepție nu trebuie să se traducă în ”scump” ca producție.

  • Despre client

Ce o să afli?

Cum să expui valorile tale, misiunea ta principală înăși prin  semnătura ta vizuală.

Servicii oferite

Consultanță în packaging

Ce a primit clientul?

În acest caz, un sfat prietenesc. O schimbare de perspectivă ce a durat 10 minute, dar de un an aduce tot mai multă claritate.

  • Client Info
  • Cine:

    Krausz - companie de familie producătoare de ciocolată fondată în 2016

  • Industria:

    Manufactură ciocolată premium

  • Mărime companie:

    Afacere de familie, 30 mii eur CA în 2018

  • Locație:

    Sediul social: Cluj-Napoca, punct de lucru: Sântimbru, jud. HR

Ai nevoie de o perspectivă proaspătă asupra brandului tău? Simți că ceva nu funcionează, dar nu știi ce?

  • Context

Obiectiv client: Scădere costuri cu packaging, în același timp menținând caracterul premium.

Servicii pe care le-am oferit: Consultanță design și packaging.

Toată convorbirea a avut un caracter amical, așa cum este deseori cazul antreprenorilor care se consultă pentru idei, perspective și sfaturi. Ideea ce a schimbat perspectiva a fost rezultatul, la fel de firesc în cazul acestor discuții, a schimbului de păreri și perspective.

Provocarea: Consumatorul final al unui produs, cel ce cumpără, ce decide de ce și dacă dorește, judecă o carte după copertă. Aducă un produs după ambalaj. Este un adevăr care se menține și în cazul multor produse tradiționale sau de familie, dar mai ales se aplică în cazul produselor premium. Așadar pare natural ca investițiile să se concentreze pe un packaging de o calitate superioară prin materiale, design și modul în care se simt în mână.

Dar se poate oare ca prin artificii de design să se mențină caracterul premium al produsului, dar în același timp să se facă și o reducere a costurilor de producție ambalaj?

În relația cu clientul:  Așa cum spuneam și mai sus, clientul este mereu convins că produsul său merită cele mai bune ”haine”. Relația sa cu produsul nu poate fi supusă compromisurilor. Așa că datoria unui designer ce oferă consultanță de produs este să ofere soluții care să nu pară că fac compromis la calitate, dar în același timp să gândească în perspectivă destul pentru a asigura partea sa de contribuție la succesul brandului pe termen lung. Adică să ofere cele mai economice soluții.

În relația cu publicul țintă: Rolurile unui ambalaj și a etichetei3 sunt atât de multe și complexe că pot deveni un meniu sau o listă de TO DO interminabilă. De la brand recognition, la diferențiere de alte produse, la componenta de răspuns la întrebarea ”pot face asta cadou?” toate lucrează pentru a crește brandul, vânzările și notorietatea. Atât atunci când produsul este promovat, dar mai ales când este singur pe raft și concurează cu toți ceilalți.

Rezultatul: După câteva minute de discuție aplicată, de schimbat idei pe baza produsului, la ambalaj și etichetă s-a decis schimbarea a 2 componente.

Beneficiile colaborării

Pentru Krausz: Un sfat în cunoștință de cauză de la un designer poate să salveze ore întregi de dezbateri pe tema rebrandingului. Condițiile sunt însă ca designerul de produs să cunoască toate caracteristicile produsului, brandului și să înțeleagă piața. Și să reușească să își pună la o parte orgoliile că el ar putea să facă ceva mai bun și să se focuseze înspre a crea ceva corect, și nu ceva mai bun.  

 

Pentru Vizualitas: Task-urile creative simple, care nu mereu includ presiunea unui rebranding și au nevoie de imaginație pentru a evita compromisul sunt cele care dau sentimentul că un produs poartă și va purta mult timp de acum înainte ideea ta de design. În acest caz, modificarea amplasării logo-ului și a informațiilor de pe ambalaj a bifat toate cerințele clientului și pretențiile produsului.

Abordarea

Cunoaște clientul, cunoaște produsul, cunoaște povestea. Subliniem din nou aceste aspecte, pentru că de aici pornește orice strategie cu beneficii atât pentru client cât și pentru companie. Faptul că nu am imaginat imediat un nou ambalaj, mai ieftin, lucru care răspundea doar parțial dorințelor clientului, ne diferențiază de multe companii de branding. Am ales nu să regândim, ci să imaginăm o nouă perspectivă.

Soluția

Păstrăm în minte lecția de a cunoaște beneficiile produsului și acel USP (unique selling proposition) care îl diferențiază. Și imaginăm un design curat de ambalaj și o etichetă4 care să pună în evidență acel aspect.  

Printre soluțiile care au păstrat caracterul premium, dar au îndeplinit și cererile Krausz, fereastra care pune în evidență produsul.

 

Mutarea informațiilor despre produs pe banda de etichetă. Până la acel moment, eticheta afișa proeminent doar brandul. Ținând cont de faptul că nu este încă un nume care să fie recunoscut pentru logo sau marcă, mutarea informațiilor a avut sens.

Ținem cont mereu de secundele în care un cumpărător decide inconștient dacă va cumpăra5 sau nu produsul. Și îi spunem cât mai clar și cu impact cât mai adânc de ce ”acest” produs este cel pe care îl caută.

Ține cont de

Ține cont de: Piața în care te afli. Produsele premium, așa cum este și cazul Krausz, promit mai mult decât un produs de calitate. Promit o experiență. De #unboxing, așa cum mai nou trendul se numește. Și de aici pornește desigur și promisiunea de valoare de care discutam și pe baza căreia un brand poate să îți încadreze strategia de preț6.  

  • Concluzii

Lucruri la care nu te-ai fi gândit: Faptul că atunci când spui design etichetă de fapt refaci pașii de cunoaștere ai brandului, ai publicului și ai produsului. Pe lângă cerințele legale la care trebuie să faci research, o schimbare de perspectivă, nu de branding, este uneori soluția la probleme atât legate de imagine cât și de fezabilitate. Iar prețul nu dă valoarea, așa cum nici investiția într-un design de etichetă nu este mereu financiară. Imaginația și cunoașterea unui segment poate să aducă economii fără compromis.  

Beneficii brand

Brandul Mendola Interior a ajuns să…

Cui recomandăm design de etichetă și ambalaj pentru branding și rebranding:

Într-un articol destul de simplu de parcurs și bifat, sunt prezentați factorii pe baza cărora se realizează costul unui produs7. Și de ce trebuie să ții cont atunci când imaginezi un ambalaj și o etichetă.

Dacă te extinzi ca gamă de produse, dacă ai costuri prea mari cu acest aspect sau dacă publicul țintă nu răspunde conform așteptărilor la intențiile/promisiunile produsului/brandului.

E pentru tine dacă: Ai nevoie de o perspectivă nouă, care să se adapteze costurilor, intenției de poziționare și promisiunilor brandului.

Dacă ai dubii în ce stadiu ești cu brandul sau nu știi dacă ai ajuns la varianta optimă de identitate sau packaging, solicită o evaluare gratuită.

  • Cine e Vizualitas Graphic Design Studio: 

20+ ani experiență în domeniu
graphic design în Cluj-Napoca

2 specialiști

25+ clienți în
5+ ani de activitate 

Clienți din domeniul:

Beauty, interior design, home&deco, art

Puncte forte

Capacitatea de a recunoaște dacă primează strategia sau implementarea. Construcția unui brand începe cu implementarea.

Servicii:

Branding strategic, comunicare vizuală, graphic design, consultanță în branding.
Dar cel mai important: implementare.

Întreabă-ne despre viitorul proiectului tău!

  • Idei și resurse design ambalaj